AnakSuhaemi


For You !

Assalamualaikum.. Selamat datang ke BlogFly yang tak berapa nak terbang ni. Sila jaga tangan anda yang sesekali suka sangat nak copyFly copyFly watever benda. No no no jangan buat di sini.. Minta kebenaran dulu :D

Filem1 --> Menantang Maut (Miracle)



Thursday, December 1, 2011 | 6:54 PM | 0 ♥
Assalamualaikom,
Kali ini aku nak cerita pasal filem "Menantang Maut" yang telah ditayangkan baru-baru ini di astro. Seram jugak laa bagi aku kisah ni, sapa tak takut dengan mati kan? Semua takut, mana ada yang tak takut. Kalau ada yang tak takut tu memang aku tak tahu nak cakap apa laa. Sebab semua makhluk di alam fana ni semuanya akan mati. Mana ada terkecuali.Balik kepada tajuk--> Menantang Maut (Miracle)


Kisah bermula apabila Kinar seorang pelajar perempuan telah mendapat petanda buruk melalui mimpinya bahawa bas yang akan mereka naiki untuk ke destinasi rombongan sambil belajar akan menimpa bencana. Setelah puas Kinar melarang kumpulan rombongan itu dari menaiki bas, hanya lapan darinya yang mengelakkan diri daripada menaiki bas tersebut termasuklah Kinar. Itu pon atas sebab-sebab tertentu.

Walaubagaimanapun, petanda buruk yang Kinar mimpikan itu tetap terjadi ke atas bas rombongan itu bukan sahaja kemalangan malah turut musnah terbakar dan semua ahli rombongan meninggal dunia di tempat kejadian. Mangsa yang terselamat ialah Kinar, Kaka, Satyo, Mey, Tania, Pak Irawan, Ago dan Aldi. Namun, kematian demi kematian tetap berlaku kepada mereka selepas kejadian itu.

Bermula dengan kematian Kaka, Pak Irawan, Tania dan Aldi. Kinar dan juga Satyo cuba untuk meleraikan teka teki pembunuhan pembunuhan yang berlaku secara berturutan lalu mendapati pangkal nama setiap dari mereka telah membentuk nama "KITA MATI" .

                                   K --> Kaka                              M  --> Mey
                                    I  --> Pak Irawan                    A  --> Ago
                                   T  --> Tania                              T  --> Satyo
                                   A --> Aldi                                 I  --> Kinar

Mereka yang tinggal percaya bahawa kematian demi kematian ini adalah satu rancangan pembunuhan lalu bercadang bersama-sama pergi ke tempat yang sepatutnya dituju oleh bas rombongan untuk mengelak dari terbunuh tetapi, tidak kesampaian kerana kereta yang dinaiki mereka menghadapi kemalangan dipertengahan jalan dan tersesat di sebuah rumah usang.



Sepanjang berada di sana, pelbagai perkara pelik dan menakutkan telah berlaku di rumah itu. Mey pula bertidak sebaliknya apabila ingin membunuh Ago, Satyo dan Kinar kerana dia percaya bahawa jika dia membunuh mereka, dia akan dapat membatalkan perancangan pembunuhan serta terselamat daripada mati. Namun begitu, ia tetap gagal kerana rancangan pembunuhan itu tetap berjalan mengikut urutannya. 

Lalu, Satyo dan Kinar mengambil keputusan untuk balik ke rumah. Mereka menjangkakan rancangan pembunuhan itu sudah terhenti kerana sepanjang perjalanan mereka tidak terjadi apa-apa. Namun, meleset apabila Kinar mendapat khabar Satyo sudah meninggal. Semasa Kinar menghadiri upacara pengebumian Satyo, muncul seorang wanita misteri bernama Imas.

Imas telah menceritakan apa hubungan beliau dengan Satyo dan terbongkarlah semua rahsia selama ini. Imas ingin membunuh Kinar kerana dendamnya terhadap Satyo kerana telah meninggalkannya atas disebabkannya cacat. Tetapi, yang terbunuh adalah Imas kerana dalam perancangan pembunuhan itu nama Imas turut ada kerana huruf 'I' yang ada dalam perkataan "MATI" itu bukanlah nama Kinar tetapi nama Imas.

Okelaa, sampai di sini sahaja. Terima kasih bagi yang baca post kali ini.

Labels:



|


Copyright ©. Code thanks to OhMissLinda.Re-edited by NayliIdzwati. With little helped of CikGee